2015.09.11. Óramegbeszélés, feladatok felmérése Sorozatok bevezetése többféle szinten (sorozatok általános iskolában, sorozatok megjelenési helyei, a sorozat, mint függvény, ...) Otthoni meggondolásra A ELTE honlapján található kitűzött feladataiból... Zöld könyv sorozatos példái közül az első négy. Nevetnek-e a törpék? --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2015.09.18. Elmaradt. Óra pótlása máskor. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2015.09.25. Órán megbeszéltek KöMaL ismertetése, beadandó megbeszélése Közepekkel megoldható feladat (KöMaL) - hol?, kinek?, ... gyök kettő, gyök három, gyök öt lehet-e egy számtani sorozat három eleme? (megoldás, hol, kinek, ...) deduktív, indirekt, teljes ind. bizonyítási módszerek rac., irrac. számokról... 2015. OKTV Haladók, II. forduló 3. feladat (--> próbálkozás) Otthoni meggondolásra Zöld Bohóc: IV. fejezet 166-167., 256., 299. gyök kettő, gyök három, gyök öt lehet-e egy mértani sorozat három eleme? (megoldás, hol, kinek, ...) Börtönös feladat --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2015.10.02. Órán megbeszéltek Mit tegyünk a hibásan feladott példával? ( a(1)+a(2)=52 // a(2)^2+a(3)^2=100 ) És helyesen? Hogyan oldjuk meg? Miért van több mo.? ( a(1)^2+a(2)^2=52 // a(2)^2+a(3)^2=100 ) S(n)=b és S(2n)=c --> S(3n)=? megoldási módszerei, buktatók Otthoni meggondolásra 2015cm -es kígyó példája (egészekre vágva a részek szorzata max. legyen) C.1305. c(1)=1 és c(n+1)=(4n-2)/(n+1)*c(n) Áll.: c(n) elemei poz. egészek Sorozatok c. 16 órás tanmenet készítése --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2015.10.09. Órán megbeszéltek Sorozatok c. témakör felépítése különböző csoportokban, ill. kül. tankönyvek szerint Otthoni meggondolásra --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2015.10.16. Órán megbeszéltek Érdekes feladatok a sorozatok köréből. (Teleszkopikus összegzés, szumma-jel értelmezési nehézségei, számítógépes (Excel) megoldások, mértani sor a számok körében, ...) KöMaL-feladat ismertetése, beadandő elkészítésének módja. Kapcsolódó térgeometriai feladatok, kitekintés. Otthoni meggondolásra Megadott rekurzív képletek explicit alakja. Teleszkopikus összegek. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2015.11.06. Órán megbeszéltek Matematanári ankétok (Rátz L., Varga T., ELTE mat.tanári klub, ...) Rekurzív sorozatok --> explicit képlet (átírási módszerek) első n, n^2, n^3, ... összege Otthoni meggondolásra Előző órai "maradék". Teleszkopikus összegek. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2015.11.13. Órán megbeszéltek Otthoni meggondolásra --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2015.11.20. Órán megbeszéltek Otthoni meggondolásra --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2015.11.27. Órán megbeszéltek Otthoni meggondolásra --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2015.12.05. Órán megbeszéltek bemutatók (KöMaL B feladatai) eloszlások a KöMaL feladatsora kapcsán Otthoni meggondolásra eddigi feladatok áttekintése a dolgozathoz --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2015.12.12. Órán megbeszéltek Dolgozatírás (Igyekszem hamarosan kijavítani. Az eredményeket a honlapomon lehet megnézni, s ha december 20-ig nem érkezik rá reakció, elfogadottnak tekintem. Egyéb esetben lehetőség van - előzetes egyeztetés alapján - javítani.) ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------