2018.09.10. Óramegbeszélés, feladatok felmérése, értékelési rendszerünk (aktív részvétel, óravázlat-tanítás-óravázlat), feladataink, ... A következő órától az Eötvös Gimn. (V. ker. Reáltanoda u. 7.) 16:45-től kezdjük az órákat. A gyakorlat leírása, ajánlott irodalom a mathdid.elte.hu oldalon várható... További ajánlott irodalom a Szegedi Egyetem oldaláról. tanterem, berendezés, elrendezés, szemléltetőeszközök, segédanyagok, szgép, ... tanulásfajták: tanórai, epochális, projektalapú tanulási folyamat: zárt (tanár tervez), nyílt (a tanulók bevonásával, haladásával tervez) sokféle gyerek együtttanulása (SNI, versenyzők, háttér, szoc. háló, ...) cselekvéses tanulás készülés permanens tevékenység tervezés: cél, tananyag, differenciált-e, ... tanuló: együttműködő, motivált, helyzete az osztályban, zárt/nyílt, idő, időbeosztás elmélyítés, hf, számonkérés rögzítés, tábla, füzet, ... óra típusa: új ismeretet adó, ellenőrző, ismétlő, ..., kombinált óra szerkezete: hf-ell., cél, motiválás, új anyag feldolgozása, elsajátítás, ellenőrzés, hf. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2018.09.17. A megfigyelés elemei. Milyen vázlatot írjunk, hogyan készüljünk az óramegbeszélésre. Az óra összhangja, célok, nevelési célok, interdiszciplinaritás Az óra jellege, Időbeosztás, felépítés, munkaformák, eszközök Motiváció, együttműködés, párbeszédek, értékelés, konfliktus Ellenőrzés, eredményesség Fegyelmezési technikák Kovács Mara - 6. osztály: műveletek rac. számokkal, százalékszámítás 30 tanuló Hf-ellenőrzés, szigor, tábla javítás, javítás a táblán, beszédtechnikák, beszédjavítás, szóhasználat új téma bevezetés eszközök: saját kártyák, tábla, írásvetítő, stat. zsebkönyv, ... motiváció (internet, kérdezősködés, feladatok kijelölése) interdiszciplinaritás, stat. fogalmak, nagy számok, ismeretlen használata, ... ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2018.09.24. Óramegfigyelés jegyzete - második változat óra menete, időbeosztás, tananyag, táblakép tanulói és tanári aktivitás, párbeszéd... kompetenciaterületek saját észrevétel Követelmények: óralátogatás egy gyakorlógimnáziumban Kovács Mara - 6. osztály: egyenletek bevezetése órakezdés mozzanata korrigálás rávezetés, többféle megközelítés ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2018.10.01. Konkrét óramegfigylési gyakorlat - FONTOS AZ IDŐBEN JELENTKEZÉS rövid ismertető, mindenképpen érdemes elolvasni elolvasás után pedig jelentkezni - Ami a legfontosabb: időben jelezzétek, ha valahova el szeretnétek menni, ne fél órával előtte! (Ábránd…) - 5-6 hallgatónál több ne jelentkezzen egy időpontra Bruner-féle reprezentációs szintekről Otthoni meggondolásra A megbeszélt feladat konkrét óraterve (időbeosztás, rávezető feladatok, értelmezés előtte/utána, ...) Elküldeni a kidolgozandó óravázlat témáját. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2018.10.08. Számadó László órája kifelé: nyugalom, közvetlenség, beszélgetés, tervezgetés, vázlat, ... de: terv, felépítettség, tudatos irányítás, fogalmak megbeszélése, ráhangolódás, ... ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- (2018.10.13-án nincs tanítás) ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2018.10.15. Jakucs E.: Játékok fv-kel. (írásvetítő, értékelési lehetőségek, bevezetési, bemelegítési lehetőség, ...) Birloni Sz. két órája (ford. szakértői mozaik, diák-kvartett, önálló munka, változatos óratartási formák, ...) ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2018.10.22. tanítási szünet ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2018.10.29. őszi szünet ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2018.11.05. Hogyan jegyzeteljünk? Mit figyeljünk meg? Hogyan beszéljük meg a megtartott órát? Tanácsok az óravázlathoz. Kovács Éva ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Mikrotanítások 11.05.: Kovács Éva: Halmazok, kilencedikeseknek. (Részhalmaz fogalmát bevezető és gyakoroltató óra lesz...) --> Végleges óravázlat rendben. 11.12.: Gergely Kata: Thalész-tétel és annak gyakorlása 11.12.: Boller Balázs: számtani és mértani közép közötti egyenlőtlenség 11.12.: Csicsó Nóri és Gombkötő Reni: Logikai szita, halmazok (9. osztály) 11.19.: Deák Réka: 11. osztályos koordinátageometria bev. (Körülbelüli témák: szakasz hossza, szakasz felezőpontja, szakasz adott arányú osztópontja, háromszög súlypontja.) 11.19.: Racskó Zsófi: Fv-ek bevezetése 11.19.: Márkus Csaba: hegyesszögek szfv-ei bev. 11.26.: Farkas Margit: Stat. bev. (9. osztály) 12.03.: Horváth Bettina: trigonometrikus függvények, 10. osztályosoknak. Az órán bevezetésre kerül az alapfüggvények ábrázolása, majd egyszerűbb transzformálása. 12.03.: Bóra Eszter: Kombinatorika 7-10. osztály, bevezetés 12.03.: Lutz Dávid: Hatványozás fogalma és azonosságok 12.10.: Kocsis Piroska és Nagy Kriszti: Statisztika bevezetése - diagramok rajzolása, leolvasása - 6. osztályban 12.10.: Veszelszki Anna: Törtek bevezetése (5. osztály) ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tanmenet szerepe, készítése NAT, kerettanterv, helyi tanterv, ... epochális (+ más tantárgyak) csoportok, egyének számára írt kisebb-nagyobb egységek projektoktatás --> nyílt oktatás!