2015.02.10. Órán megbeszéltek 2013_2014. OKTV II. ford., 2. feladat Számok szorzattá alakítása, csoportosítás, számrendszerbeli átírás Polinómok szorzattá alakítása Oszthatósági feladatok, teljes indukció Feladatsor: 12., 17., 14., 13. Otthoni meggondolásra Kitűzött feladatok 1-10. Sárga Bohóc: 52-53. oldal feladatai --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2015.02.17. Órán megbeszéltek Számok szorzattá alakítása, csoportosítás, számrendszerbeli átírás, polinómok szorzattá alakítása Feladatsorról: 19. Mikor nem négyzetszám? Otthoni meggondolásra Sárga Bohóc: 52-53. oldal feladatai: 146. és 156. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2015.02.24. Órán megbeszéltek x^3+y^3+2x^2+2y^2+(xy)^2+3xy^2+3yx^2+4=0, x és y egészek P(1)=P(-1)=1, P(2)=P(-2)=P(-3)=-1, P(0)=? 100 tagú gyökös kifejezések becslése Oszthatósági feladatok Otthoni meggondolásra Sárga Bohóc: 52-53. oldal feladatai: 146. és 156. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2015.03.03. Órán megbeszéltek 323|20^2004+16^2004-3^2004-1 100|7^2001-3^3335 Diofantoszi egyenletek (0, 1, 2, ... n megoldás) megoldási módszerek (teljes négyzet, szorzattáalakítás, oszthatósági szabályok, oszthatóság vizsgálata, ...) Otthoni meggondolásra Diofantoszi egyenletek gyakorlása --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2015.03.10. Órán megbeszéltek oszthatósági feladatok skatulya elvvel megoldható feladatok (oszthatóság, geometria, gráfok, ...) Otthoni meggondolásra további skatulyás példák a feladatlapról --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2015.03.17. Órán megbeszéltek skatulya elvvel megoldható feladatok ism. nevezetes közepek Otthoni meggondolásra közepes feladatok --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2015.03.24. Órán megbeszéltek Q, A, G, H feladatok közepekre (igen sok!) Otthoni meggondolásra feladatok közepekre (pl. maximális térfogatú körkű adott gömbbe, folysón beforduló létra (8, ill. 27 dm szélesek a merőleges folyosók), fv-ek szélsőértéke közepekkel, ...) --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2015.03.31. Órán I. ZH Otthoni meggondolásra A ZH feladatai --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2015.04.14. Órán megbeszéltek Közepes feladatok gyak., ZH példái KöMaL B.4696. Geometriai feladatok (ker-i és kp-i szögek tétele, húrnégyszögek, szelőtétel, szögfelezőtétel, ...) Közepek a geometriában Otthoni meggondolásra mathdid.elte.hu-n található feladatgyűjtemény 2. feladatsora (geometria) --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2015.04.21. Órán megbeszéltek Geometriai feladatok Otthoni meggondolásra mathdid.elte.hu-n található feladatgyűjtemény 2. feladatsora (geometria) --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2015.04.28. Órán megbeszéltek Geometriai feladatok Otthoni meggondolásra mathdid.elte.hu-n található feladatgyűjtemény 2. feladatsora (geometria) --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2015.05.12. Órán megbeszéltek Geometriai feladatok 1. Adott a síkon két párhuzamos, nem egybeeső egyenes, az egyiken adott egy szakasz. Csak vonalzóval szerkesszük ki a szakasz felezőpontját. 2. Van egy vonalzónk, és egy merev karú körzőnk. Szerkesszünk: a) Egyenes adott pontjából merőlegest b) Külső pontból merőlegest az egyenesre c) Ismét külső pontból szeretnénk merőlegest az egyenesre, de csak 20 alkalommal használhatjuk a körzőt, bármilyen távoli pont esetében. d) Lehet-e még kevesebbel megoldani? Igen, elég egyetlen használat. Adjunk erre is algoritmust. e) Újabb nehezítés: adott a síkon egy kör és a középpontja, valamint egy egyenes. Még mindig tudunk bármely pontból merőlegest bocsájtani az egyenesre, csak vonalzó használatával. Otthoni meggondolásra mathdid.elte.hu-n található feladatgyűjtemény 2. feladatsora (geometria) --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2015.05.18. 16:00 ZH D épület III. emelet 3.110.